MENTAL FOKUS

Når du gerne vil præstere optimalt og performe præcis som du ønsker!

Hvad er det helt særlige ved
Koncept Mental Fokus?

Det helt særlige ved Koncept Mental Fokus er, at det giver dig den BALLAST og TRO PÅ DIG SELV,
som er altafgørende for at præstere optimalt og performe præcis som du ønsker det – indenfor såvel:

Sport

Arbejde

Privatliv

Koncept Mental Fokus giver dig…

VIDEN – INDSIGT – TRÆNING

Fuldstændig som når du foretager en optimeringsproces på det fysiske plan med styrketræning og kondition m.m. Du får det hele serveret på en enkel og effektiv måde og på kort tid får du lært de effektive teknikker og metoder, der skal til for at nå helt nye højder. Et niveau som du måske ikke har troet muligt. Men det er det – altid!
Altså: Koncept Mental Fokus er:

ENKELT – EFFEKTIVT – ENESTÅENDE

Er du allerede nysgerrig, så kontakt mig for en uforpligtende snak om, hvordan jeg kan hjælpe lige præcis dig til et stærkt fokus og mere ro, balance og stabilitet og dermed endnu flere og bedre resultater end dem du oplever i dag. Dét som mange i dag også vil kalde personlig bæredygtighed eller AUTENTICITET

I Koncept Mental Fokus arbejdes
der med to lige vigtige ben:

1. Det menneskelige fundament (Troen på dig selv og hvad der er vigtigt for dig):

Hvad går du efter i livet? Hvilke værdier er væsentlige for dig?

Et eksempel fra sportens verden: Første gang jeg hørte et interessant interview med en sportsatlet var i forbindelse med OL i Atlanta 1996: Badmintonspilleren Poul Erik Høyer, der vandt guld som 31 årig, udtalte således:

Jeg er ikke blevet teknisk bedre, end jeg var for to år siden, men jeg har haft gode samtaler om, hvad der er væsentligt for mig, også uden for banen, og dét har givet mig en mental styrke og en ro og sikkerhed og derfor vandt jeg i dag!
Poul Erik Høyer

Tidligere badmintonspiller

2. Alle mentale parametre – der kan trænes – i sport SÅVEL som arbejde:

Motivation

Du er ”på”, selvom du ikke er på banen hele tiden.

Selvsikkerhed/selvtillid

Selvom du ikke leverer optimalt hver gang.

Mental styrke

Evnen til at modstå pres/modstand og uforudsete hændelser.

Koncentration

På trods af mange ydre forstyrrelser.

Drivkraft & Ansvar

Kan tage teten og skabe initiativ helt naturligt.

Overblik & ”Gå-på-mod”

Sans for den kollektive præstation.

"Øje for spillet" og Kreativ tænkning

Sans for at skabe nye muligheder/initiativ.

Fokus

Hvad er dine vigtigste opgaver/roller.

Parathed

Det rette spændingsniveau/balance i kontakt.

Omstilling

Fleksibilitet/hurtighed/lethed.

Velholdenhed

Kontinuitet – svarende til den fysiske udholdenhed.

Opmærksomhed

Evnen til at være i nuet.

Bevidsthed

Refleksion/anerkendelse.

I alle situationer, hvor vi gerne vil præstere optimalt – er det mentale helt afgørende.
Det ved vi i særdeleshed fra sportens verden. Eksemplerne står i kø:

VM i fodbold 2018 i Rusland:

Danmark er nået til 1/8 finalen og har spillet 1-1 mod Kroatien og kampen skal afgøres ved straffespark. Målmand Kasper Schmeichel er fuldstændig mentalt ”toptunet” og redder 2 spark fra modstanderen. Desværre er der 3 af vore egne, der brænder og det er tydeligt, især hos den sidste og afgørende, at han er usikker og i tvivl om, hvordan han vil sparke til bolden. Resultat: Danmark er færdige ved VM. Stor skuffelse!

Tour de France 2018

Der er megen fokus på, at Jacob Fuglsang skal nå til tops i dette års race. En coach fra Astana holdet udtaler, at Jacob, via mentaltræning, har ændret sig meget i det sidste års tid. Det har styrket hans overblik og sans for strategi og taktik – og ikke mindst har det styrket troen på, at han kan nå helt til tops!

Den daglige arbejdsdag

I hverdagen på arbejdet har vi masser af eksempler på, hvor meget det betyder, at vi er mentalt fit: F.eks. når vi skal sælge i en forretning eller aflevere et projekt, holde et oplæg, styre et vigtigt møde osv. Det er afgørende vigtigt, at du er i dit es, er godt forberedt, men frem for alt, at din fremtoning er rolig og selvsikker – det høres og mærkes i din stemme og mimik. Det skaber straks ro og tillid hos modparten. Og så er der lagt ”grobund” for et fortsat givende samarbejde. Er det vigtigt? Ja, mon ikke!

Arbejde og privatliv

Men vi kender det sikkert også fra arbejde eller privatlivet: I en situation, hvor der er ekstra pres på (en kollega, ven eller familiemedlem er syg, stresset eller ulykkelig – og du har været i stand til at være der for vedkommende, lyttet og sagt få kærlige ord på rette tid og sted). Det er ikke altid, vi selv kan levere dette, for det kræver nemlig, at vi hviler i os selv og har en vis form for overskud og parathed. Og derfor er der brug for professionel hjælp, – og lige præcis her foregår det meget enkelt og effektivt!

Så hvis du kunne tænke dig, som team inden for sport eller arbejde, at være stærkere, mere fokuseret og stabil på det mentale område, så kan jeg hjælpe dig. Det er ikke så svært – kontakt mig og lad mig høre, hvad du kunne tænke dig at forbedre.

KONTAKT

Marianne Thorin
+ 45 22 33 13 25
mariannethorin@gmail.com
Vibevej 14, 8641 Sorring

VIGTIG INFORMATION

Handelsbetingelser

Copyright © Marianne Thorin  ·  Alle rettigheder forbeholdt.